Sunday, January 31, 2010

aUrAtkU

bagi korang adakah pemakaian stoking d kalangan wanita 2 menyusahkan?klo korang nk tau,pemakaian stoking 2 adalah wajib...kajian menunjukkan lelaki boleh tau semua tentang diri kita hanya melalui kaki je...
melalui buku lali jer,diorang bleh tau kiter ni anak dara ke @ mak dara (hehhee,malunyer)
ibu jari kaki jer,blh tau kita ni jenis yang subur @ tak????
kesimpulannya pakai lah stoking kaki,tapi bkn yang nipis...yang tebal skit laahhh
menurut ustazah kholijah (samts hisamuddin) ramai orang yang berpakaian menutup aurat,tapi cuma 1 jer yang slek ckit jer.. tak pakai stoking..ada yang berpurdah,,,bertudung labuh pun ada..tapi x pakai stoking...mne ada mazhab yang membenarkan kiter x pakai stoking?klo ada pun dlm kuantiti yang sedikit..
sampai ada sorang lelaki cakap, "saya nak berkahwin dengan orang yang memakai stoking,sye akan cari orang tue"....so sye nie bpeluanglah..hehehe..(prasan yer)
klo da tau cuba lah amalkan pakai stoking,kan bagus simpan kaki tu hanya untuk suami yang halal bagi mu suatu hari nanti..
kadang-kadang ramai da tau,cumer kiter je yang wat x tau...ada dlm hadis nabi,wajib menutup semua anggota badan kecuali muka dan pergelangan tapak tangan..memang kita dah tak blh nak bahas2 lagi..jadi memang wajib.
islam memang indah...ada sebab mengapa kita perlu menutup aurat..ianya untuk menjaga maruah kita sendiri...cbe anda renungkan betapa ramai mangsa kes2 rogol,sebab apa blh terjadi???
sebabnyer satu jer....kter sendiri x menutup aurat.memang padan lah..lelaki mana yang dapat tahan klo tengok perempuan yang seksi,menggiurkan..lelaki yang hafal 30 juzuk AL-QURAN pun blh tergoda.........................
so,renug-renungkan lah.adakah kita telah menutup aurat kita dengan sempurna?muhasabahlah.buat lah perubahan secara perlahan-lahan dan istiqamah..
jazakimullah khairan khatira............salam.

No comments:

Post a Comment