Tuesday, March 29, 2011

beTul ke Tak bEtUl????


Salam buat semua reader.....

moga-moga dirahmati Allah....

saya nak berkongsi 1 cerita............

''Ya Allah,adakah dia orang yang tepat atau tidak untuk saya????''

Memang dalam kehidupan,kita akan berjumpa dengan orang yang salah....

memang saya banyak berjumpa orang yang salah selama ini.......

maaf saya katakan....saya memang mencari-cari seseorang dalam kehidupan saya...........

saya fikir...adakah saya perlu ber'couple' sebagaimana kesukaan remaja masakini???
NO.....cinta yang saya mahu adalah cinta suci yang tidak pernah di sentuh oleh orang lain......
so...saya pun perlu menjaga diri dan menjaga cinta saya........

tapi bila saya fikirkan semula adakah ini masa yang sesuai untuk saya mencari seseorang itu???
Apabila saya fikir...NO....i can't find!!!This is not the right time,,..

mesti study dulu....bahagiakan mak ayah......dan bekerja dulu...

tapi entah kenapa saya rasa risau.......

saya risau sebab saya takut yang SOLEH itu akan di ambil orang lain.......

doa saya.....


''Ya Allah,...takdirkanlah aku dengan orang yang soleh itu.....jika dia bukan milikku....maka berikanlah aku kekuatan.....AMEEEN...........''

tapi...entah kenapa saya takut.....selalu di selubungi rasa takut..........

Tapi ingat janji Allah dalam surah An-Nur ayat 26...
bila ingat janji ALLAH....baru saya rasa lega.......

''WANITA YANG SOLEHAH ADALAH UNTUK LELAKI YANG SOLEH...''

So,jangan mencari yang SOLEH atau yang SOLEHAH....

masa inilah kita sendiri yang perlu menjadi yang SOLEH/SOLEHAH


cinta ALLAH adalah yang paling tepat....
tapi saya masih mencari-cari cinta ALLAH,.....
memamg susah....
tapi yang susah itulah yang berharga......
moga redha ALLAH YANG SAYA DAPAT....
AMEEEN.....

2 comments:

  1. salam..
    kak khuza..orang suka la entry kak khuza yang ni.. <3

    ReplyDelete
  2. thanks....inshaallah kita sume akan dapat y t'baik bila kita buat baik....

    ReplyDelete